EXPERIENCE: YSL BLACK OPIUM PARTY

Ik kreeg de uitnodiging via een vriendin van mij, Sanne Veltman, die voor Queen of Jet lags werkt. Het feest dat gegeven werd in een loods in Amsterdam was ter ere van de parfum Black Opium YSL. Aan de hand van het belevingsmodel van Van Gool en Wijgaarden ga ik mijn belevenis vertellen.

belevenismodel.png

Inhoud belevenis

De parfum Black Opium stond centraal bij het event. Het was een ontdekkingservaring naar de geuren en kleuren van het parfum. In heel de ruimte kon je het design van het flesje terug zien komen. De paarse gloed die in de zaal hing en de heerlijke cocktails die je kon bestellen. Het was een losse setting met een dj en een enorme bar in het midden. Er was een doolhof die je leiden naar het flesje. Er was een donkere ruimte waar je de geuren kon ruiken van het parfum. Er was een enorme ervaring gecreëerd. Een soort experience economy.

Waarden

De waarden achter het event was het eren van de parfum. Het parfum stond in alle opzichten centraal. En de waarden lieten ze terug komen in de sfeer die bij het parfum hoort. Ook werd het event natuurlijk als promotie gebruikt voor YSL. Alle bekenden mensen waren aanwezig en die poste natuurlijk allemaal wel even op hun instagram dat ze daar aanwezig waren.

Psychologish kader

Individu

Ik was nog nooit op zo’n event geweest. Ik wist ook echt niet wat ik ervan moest verwachten. Het was een hele aparte ervaring voor mij om op zo’n exclusief feest aanwezig te mogen zijn. Normaal gesproken zie je dit alleen maar op social media langskomen, maar nou sta je er zelf tussen. Dit vond ik wel heel apart in het begin.

Het belangrijkste voor mij van die avond dat ik het heel leuk zou hebben met Sanne en dat ik echt een ervaring had die ik niet snel meer ging vergeten. Ik zou van mezelf nooit zomaar naar zo’n feestje gaan. Maar ik wilde een keertje iets nieuws proberen. En een feestje van YSL sla je ook niet zomaar af.

Ik had niet echt verwachtingen omdat ik zo iets nog nooit mee gemaakt heb. Ik had ook geen vergelijkingsmateriaal. Dus dat maakte het wel moeilijk in het begin.

Dit was mijn eerste ervaring met zulk soort exclusieve feestjes. Maar na deze keer zou ik het helemaal niet erg vinden om nog een keer te gaan. Het was een inspirerende, mooie en gezellige avond.

Mijn motief om te gaan waren eigenlijk twee dingen. De eerste is omdat Sanne mij mee gevraagd had en de tweede was omdat ik een keer iets anders wilden. En dit echt een kans was die ik niet kon laten liggen.

Beleving

We zijn bijna tot het einde gebleven. We moesten helaas weer terug met de trein… Ik moet nog even wachten op mijn privé chauffeur. Het was leuk om dit samen met Sanne mee te mogen maken. Het totale plaatje daar klopte ook, van personeel tot aan de wc rollen bewijzen van spreken.

Het is een beleving geweest die ik nooit meer ga vergeten. Ik voelde me die avond heel erg exclusief. En dat gevoel is best wel leuk. Ik vind het nog steeds lastig om het te beschrijven, omdat zo’n feest echt een ervaring is waar je een keertje bij moet zijn.

 

Leave a Reply

